vrijdag 23 september 2016

Boem, dit is geen baarsje!!!!!

Van de week ben ik een paar keer op het Haringvliet wezen vissen in voorbereiding op de Hobie Predator Open Een vis evenement wat van 30 september t/m 2 oktober wordt gehouden op het Hollandsdiep en het Haringvliet.

Maandag 19-9 was ik een beetje laat op het water maar de vis was echt los. Binnen een uurtje had ik 4  snoekbaarzen gevangen, Daarna leek het wel of er een knop om was gezet en was het ineens over met de aanbeten. Op het water kwam ik Ruud van Gent tegen een kayakvisser die goed bekent is op dit water, ook omdat hij hier ook vaak vanuit de boor vist. Ruud had de zelfde ervaring. Hij had er 16 gevangen en daarna was het ineens over.

Het was in ieder geval mooi weer en er stond maar weinig wind. Ideaal dus om het water te verkennen en mooie taludjes, kuilen en andere oneffenheden, waar de vis zich op zou kunnen houden,  in de bodem te vinden. Ruud had ook nog een paar tips voor me, dus daar ook nog even de boel verkent en in kaart gebracht..

Uiteindelijk bleef de teller steken op 5 snoekbaarzen en 1 snoek.

Donderdag 22-9 weer eens proberen, nu op een ander deel van het water waar het vooral wat ondieper is want ik moet ook nog wat plaatsen zien te vinden waar de baars zich ophoud. In de wedstrijd gaat het er straks om om, Baars, Snoekbaars en Snoek te vangen.

Het werd een taaie visserij, alleen wat kleine tikjes op het aas maar geen duidelijke aanbeten. Op een gegeven ogenblik, weer op wat dieper water bleef er een snoekbaars hangen.

Weer terug op het ondiepe met een klein plugje een Salmo Hornet gaan trollen. Dit is een plugje van ongeveer 6 cm waar vooral de baars zich aan wil vergrijpen maar dat liep even een anders.

Boem, vast? Nee het bonkt vis, de slip van de molen giert het uit en er wordt aardig wat lijn genomen. Dit is geen baarsje en ook geen baars.
Dit is maar een klein stukje rug
Het bonken geeft al aan dat het snoek is en na verloop van tijd, als ik wat aan de oppervlakte zie, blijkt het BIG MAMA te zijn. Na de vis goed uitgedrild te hebben, waarbij zich steeds weer gierende runs voordeden, kon ik de vis eindelijk rustig langs de kayak krijgen en met de kieuwgreep in de kayak tillen.


Het meten ging moeizaam, ik kwam op 122 cm maar ik hou het maar op 120 cm i.v.m. het lastige beethouden. Een mooie verbetering van m'n record wat op 112 cm stond.


En dit is ze dan.

Nu maar hopen dat ze, of één van der zussen tijdens de wedstrijd, nog een keertje bij me op bezoek wil komen.



1 opmerking: